Tänk dig om du driver en butik med över 400 produkter hur gör du för att hålla i sär alla dessa?
Det finns folk som driver kaffe verksamhet blandat med massa olika teer. Då behöver de lära sig programmet excel som faktiskt är gratis att använda. Där kan du hålla reda på alla dina sorter och dessutom ställa allt i bokstavsordning. Du kan även sortera efter produkt, innehåll ja allt du kan tänka dig. Med excel så kan man även addera och multiplicera siffror på ett enkelt sätt eftersom man då lär sig hur hela programmet fungerar.
Har du en verksamhet som kanske inte är så stor men att du har massor av varor att hålla reda på då kan detta med excel vara en lösning. Det finns även fortnox som är ganska så dyr och avancerad program. Så är du i starten så kan excel räcka mycket långt. Har du dessutom bara en e-handel och inget lager så kan jag verkligen rekommendera excel. Du kan också gå en excelutbildning om du vill kunna hantera detta fantastiska program som löser allt i ett. Samt så kan du även vända dig till drivhuset om du vill bolla dina idéer om hur du sköter ditt företag på bästa tänkbara sätt.
Jag vet en person som driver livsmedel i olika former på nätet och hon använder bara excel och har även pluggat detta för länge sedan. Hon säger att detta är det bästa hon någonsin har kommit i kontakt med. Detta verkar vara det enda hon har fastnat för och det enda hon verkligen genuint rekommenderar andra företagare att använda för att hålla ordning och för att hålla i sär på varor och produkter i företaget.